چاپ افست و جزییات مکانیزم این نوع چاپ

چاپ افست و جزییات مکانیزم این نوع چاپ

چاپ افست

کاربردهای چاپ افست

     از چاپ افست امروز بطور گسترده برای چاپ انواع :

  • کتاب، سررسید اختصاصی ، کاتالوگ
  • بروشور ، پوستر ، سربرگ
  • کارت ویزیت ، تراکت ، ست اداری
  • پاکت نامه و در کل هرچیزی که نیاز این را دارد بر روی کاغذ با تیراژ بالا که معمولا بیش از ???? عدد یا بیشتر و با کیفیت بالا چاپ شود مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه های چاپ افست

       دستگاه های چاپ افست بسته به مدل و یا همان نوع شرکت سازنده، سایز چاپ و تعداد رنگ بکار رفته که به اصطلاح برج های رنگ گفته می شود تقسیم بندی می شوند که بطور مختصر به شرح  بعضی از آنها می پردازیم.

  • براساس سایز چاپ

      ابعاد دستگاه ها نیز بر این اساس سایز چاپ متفاوت می باشند. دستگاه هایی که برای چاپ افست بکار می رود، خروجی هایی با سایزهای ?*?? سانتیمتر تا ???*?? و یا حتی در موارد محدودی تا سایز ??? *??? مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این نکته بسیار حائز اهمیت است که به علت وجود دستگاههای با ابعاد مختلف باید دقیقا محاسبه شود که کار چاپی ما با کدام یک از این دستگاه ها به صرفه تر می باشد چرا که هرچه تیراژ چاپ بالاتر ، از نظر اقتصادی به صرفه تر می باشد.

     به عنوان مثال کاری که با ابعاد ??×?? و تیراژ ?????  باشد را می توانیم هم با دستگاه ?? ×?? به صورت دو دور و هم با دستگاه ???×?? بصورت یک دور چاپ کنیم. که چاپ با دستگاه ???×?? بسیار به صرفه تر می باشد. البته باید هزینه زینک و فیلم نیز در نظر گرفته شود.

  • بر اساس تعداد رنگ دستگاه

      دستگاه ها معمولا بصورت تک رنگ، دوررنگ ، چهاررنگ ، پنج رنگ ، شش رنگ ، هشت رنگ و … که شرکتهای سازنده براساس نیاز شما می تواند تعداد رنگهای آنها را نیز بیشتر بکند.

      در چاپ افست هر رنگ به بطور جدا گانه بر روی کاغذ چاپ می شود و در نهایت عمل ترکیب رنگ بر روی کاغذ صورت می گیرد. برخی از دستگاه های چاپ افست دارای یک ستون (برج) رنگ هستند. یعنی در هر بار مکش کاغذ فقط می توانند یک رنگ را روی کاغذ چاپ کنند. اما بطور کلی برای چاپ کارهای تمام رنگی از ماشین های چاپ چهار رنگ اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی به اصطلاح دارای چهار برج رنگی می باشد؛ که می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را بر روی کاغذ چاپ کند. که هر برج رنگ توانایی چاپ یک رنگ از چهار رنگ اصلی را داراست

CMYK  چیست ؟

      به این چهار رنگ به اصطلاح CMYK گفته می شود. این حروف اختصار نام چهار رنگ اصلی به زبان آلمانی است، که با استفاده از این چهار رنگ همه رنگ ها ساخته می شوند که این رنگ ها شامل چهار رنگ فیروزه ای یا سایان (Cyan)ارغوانی یا مجنتا (Magenta) رنگ زرد یا یلو (Yellow) و رنگ سیاه یا کلید(Black or key)  می باشد.

      در چاپ افست ما می توانیم از یک برج رنگی دستگاه، ?? طیف رنگی مختلف چاپ کنیم. در ماشینهای چاپ افست برای هر رنگ یک ستون چاپ که متشکل از سیلندر بستن زینک و غلطک های رنگ می باشد.

 ادامه مطلب : چاپ افست

مشاوره ، سفارش آنلاین چاپ و استعلام قیمت با مشاوران ما

پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در  زمینه های مختلف چاپ از مقالات دیگر  و ویدئو های سایت بازدید کنید و برای دریافت مشاوره  با ما در تماس باشید.      ( شماره های تماس مجموعه  02177335593 , 09101400024 )

برای مشاهده سایت و سفارش آنلاین روی لینک های زیر کلیک کنید :

 

کتاب فرمول

معرفی کتاب فرمول

 آلبرت لزلو بارابسی، محقق پیشرو و دانشمند، در این اثر خود از راهکارهای علمی رسیدن به موفقیت پرده برمی‌دارد.

بسیار پیش می‌آید که به پایان رساندن یک کار بزرگ و یا دستیابی به چیزی، به موفقیت ختم نشود؛ کاری که به ما محول شده بود را به پایان رساندیم اما ترفیع نگرفتیم، سخت کار کردیم اما توجهی که لایقش بودیم را دریافت نکردیم و یا ایده‌ای به ذهنمان رسید و با دیگران درمیان گذاشتیم اما هیچ جا از ما نامی آورده نشد. همیشه در گوشمان خوانده‌اند که استعداد و سخت‌کوشی کلید پیشی گرفتن از دیگران است؛ در دنیایی که امروزدر آن زندگی می‌کنیم اما این دو اصل معمولاً ما را به هدف دلخواهمان نمی‌رسانند.

لزلو بارابسی، یکی از متخصصان پیشرو، دانشمند شبکه و نویسنده‌ای است که متوجه این فاصله میان سخت‌کوشی و موفقیت شده است و در کتاب فرمول برای مخاطب آشکار می‌کند که موفقیت درواقع چیست؛ موفقیت مجموعه‌ای است از اتفاقاتی است که بر اساس افکار اطرافیان و حس تحسین آن‌ها نسبت به شما شکل می‌گیرند.

کیست که خواهان موفقیت نباشد؟! آن‌هم زمانی که در یک فرمول ساده و آماده جلوی‌مان است؟! بارابسی فیزیکدانی است که به دانش شبکه روی آورده و تصمیم گرفته تا موفقیت را موردمطالعه و موشکافی قرار دهد؛ او هزاران استاد، خلبان، قهرمان ورزشی و موسیقی‌دان موفق را بررسی کرده تا بیاید که آن‌ها چگونه و چه زمان به موفقیت رسیده‌اند. این بررسی‌ها به ? قانون موفقیت انجامید:‌

  1. عملکرد به موفقیت می‌انجامد؛ اما زمانی که نشود عملکرد را سنجید، این شبکه‌ها هستند که شما را به موفقیت می‌رسانند. دیگر اهمیتی ندارد که شما چه میدانید، اینکه چه کسی را می‌شناسید، یا بهتر بگویم، چه کسی شما را می‌شناسد مهم است. این شمایید که کار بزرگی می‌کنید اما مفید خواهد بود اگر افرادی که پیش از شما کار بزرگی انجام داده‌اند و به آن مشهورند، شما را بشناسند و بدانند شما تا چه اندازه عالی هستید.
  2.  عملکرد حد و اندازه‌ای دارد اما موفقیت بی‌حدومرز است. سرعت شما در دویدن محدودیتی دارد؛ میزان کیفیت کالای شما سرحدی دارد؛ اما پولی که می‌توانید به جیب بزنید و یا تعداد افرادی که می‌توانید بر آن‌ها تأثیرگذار باشید سقفی ندارد.
  3. موفقیت‌های پیشین ‍‍‍ضربدر شایستگی مساوی است با موفقیت‌های بعدی؛ موفقیت‌ها و کامیابی‌های گذشته در رسیدن به موفقیت‌های بیشتر مفید خواهند بود، به‌خصوص اگر کسی شما را به آن‌ها بشناسد. در حقیقت کامیابی‌های گذشته به شما کمک خواهند کرد که واقعاً عالی باشید؛ پس اگر کسی شما را نمی‌شناسد، خود را افرادی وصل کنید که شهرتی دارند. مردم به حرف کسانی که می‌شناسند توجه می‌کنند، حتی اگر این کار چندان عقلانی نباشد.
  4. موفقیت جمعی نیازمند تنوع و تعادل تمام اعضای گروه است و بااین‌حال در آخر تمام اعتبار و امتیاز گروه به یک نفر تعلق می‌گیرد؛ این پدیده را در ورزش بیشتر شاهد هستیم. در مدرسه دقیقاً برعکس این موضوع اتفاق می‌افتد؛ آنجا یک نفر تمام ‌کار را انجام می‌دهد و موفقیت نصیب تمام افراد گروه می‌شود.
  5. موفقیت در هر زمان با ثابت‌قدمی حاصل می‌شود. هیچ‌گاه دیر نیست. شما درست نمی‌دانید کدام تلاشتان به آن هدف دلخواه خواهد انجامید پس ناامید نشوید و دست از تلاش و سماجت برندارد. حالا حالاها زمان‌دارید.

فرمول رسیدن به موفقیت همین است! عالی باشید، کار بزرگی انجام دهید، با افرادی که با شما متفاوت‌اند یا از شما بهترند در ارتباط باشید، به تلاشتان ادامه دهید و تسلیم نشوید. این هم راهی علمی.

در کتاب فرمول، بارابسی تأکید می‌کند که جایگاه و احترام اجتماعی بایستی با ترکیب عمل و به رسمیت شناخته شدن همراه شود؛ این مسئله در دستیابی به موفقیت ضروری است. بارابسی کلان‌داده‌ها و موارد موردمطالعه و شواهد تاریخی را اهرمی قرار داده تا به‌وسیله‌ی آن قوانین نانوشته‌ی موفقیت را برملا کند و به این پرسش بپردازد که چه کسی به‌راستی از دیگران پیشی می‌گیرد و چرا؛ وی هم‌چنین به معرفی ?? قانون حاکم بر موفقیت می‌پردازد و به مخاطب خود می‌آموزد که چگونه به سود خود از آن‌ها استفاده کند را در دنیای امروزی می‌آموزد.

کتاب فرمول با ترجمه‌ی حامد رحمانیان و از  نشر نوین منتشر شده است.

مشاهده و خرید کتاب : https://www.cavack.com/Item/35327